Patostreamy ogląda 1/3 uczniów klas 8. i co czwarty siódmoklasista (raport NASK, „Nastolatki 3.0” z roku 2023). Tymczasem tylko 12,9 procent badanych rodziców przyznaje, że ich dzieci oglądają takie treści. To uzmysławia popularność zjawiska wśród młodzieży i skalę niewiedzy wśród rodziców.
Katalog materiałów określanych mianem „patotreści” jest bardzo szeroki – od streamów, przez „shoty”, „TikTok”, aż po zdjęcia. Patostreamy to promocja zachowań szkodliwych społecznie, to przemoc we wszystkich jej formach – fizycznej, psychicznej, seksualnej.
Wraz z zasięgami patostreamów rosną zyski platform i twórców.
Patoinfluencerzy z ogromnymi zasięgami na platformach cyfrowych występują także w patowalkach promując przemoc, nienawiść, hejt. Pozwalamy im tworzyć kulturę przemocy, którą przesiąknięte jest życie młodych ludzi.
O możliwych regulacjach prawnych, odpowiedzialności platform cyfrowych, ale także presji na branżę reklamową, marketingową, sponsorów, zarządzających obiektami sportowymi – publicznymi porozmawiamy na listopadowej Komisji ds. Dzieci i Młodzieży.