ZERO PROCENT PRAWDY – kampania, która mówi wprost o alkoholu i młodych ludziach.
16 czerwca w Katowicach rozmawialiśmy o tym, co naprawdę kryje się za kolorowymi reklamami piwa i “luzem na majówce”.
62,7% młodych Polaków (18–29 lat) próbowało alkoholu przed ukończeniem 18. roku życia.
14% z nich miało wtedy zaledwie 14 lat lub mniej.
Piwo – dostępne, ładnie opakowane, reklamowane niemal wszędzie.
Podczas konferencji mówiłam jasno:
- dzieci i młodzież potrzebują edukacji z zakresu zagrożeń związanych z alkoholem. Już we wrześniu do szkół wchodzi przedmiot Edukacja Zdrowotna, która zawiera ten element.
- reklamy alkoholu są “piękne” i wszechobecne, co sprawia, że są jeszcze bardziej szkodliwe,
- musimy się zastanowić, jak zbudować nowy przekaz – taki, w którym piwo nie jest “nagrodą po pracy” ani nieodzownym elementem weekendu.
I tak – uważam, że regulacja reklamy alkoholu ma tu kluczowe znaczenie.
Dziękuję Fundacja GrowSPACE za tę ważną kampanię.
Raport dostępny tutaj:
https://drive.google.com/file/d/1UcRMgxvCenuf-pW7viEpNeAGLrKP20xg/view?usp=sharing








